5 barang menyeramkan yang sangat mahal

loading...
Loading...
5 barang menyeramkan yang sangat mahal



Sesetengah kita mungkin sedar bahawa ada orang di luar sana menghabiskan ribuan dolar untuk membeli barang-barang yang tidak masuk akal.

Apa yang admin ingin kongsikan pada entri ini adalah barang-barang yang dibeli dengan harga tinggi dan barang yang dibelidikatakan dihantui, dikutuk, atau dikaitkan dengan kematian.

Sesetengahnya kelihatan sangat menyeramkan dan motifnya tidak jelas tentang mengapa sesetengah orang membayar banyak wang untuk perkara yang orang lain dengan senang hati akan menyingkirkannya. 

Namun cerita disebaliknya pasti menarik untuk dibaca. Ini 5 barang menyeramkan yang sangat mahal untuk dibeli.

1. Lukisan sumpahan yang Dilukis dengan Darah



Kewujudan lukisan minyak secara rasmi dikenali sebagai The Anguished Man mula-mula dinyatakan dalam sebuah cerita dari Northern England. Sean Robinson mendakwa bahawa neneknya telah menyimpan lukisan ini di lotengnya selama 25 tahun dan telah melaporkan banyak fenomena paranormal yang berlaku di rumahnya.

Dia melihat seorang lelaki gelap dan mendengar bunyi pelik, termasuk mendengar bunyi orang menangis. Dia juga melaporkan bahawa pelukis lukisan itu membunuh diri dan menggunakan darahnya sendiri dalam lukisan itu bersama minyak.

Setelah neneknya meninggal, Sean mewarisi lukisan itu. Ia diletakkan di ruangan bawah tanah rumahnya sehinggalah perkara-perkara aneh mula berlaku.

Dia mendengar suara-suara yang aneh dan orang menangis yang pernah dialami oleh neneknya sebelum iniNeneknya telah memberi amaran kepadanya bahawa lukisan itu jahat, tetapi Sean dan keluarganya tidak sangka hal ini akan berlaku.

Meskipun lukisan itu tidak boleh dibawa ke rumah sendiri, anda boleh membelinya dengan harga £ 1,500.

2. Anak patung dihantui oleh jiwa wanita berusia 20 tahun



Anak patungnya yang menakutkan ini boleh didapati di eBay. Penjualnya mendakwa bahawa ia dihantui oleh semangat wanita berusia 20 tahun yang dipanggil Diana. Anak patung itu dinamakan dengan nama yang sama.
class="MsoNormal"> Walaupun penjual mendakwa bahawa ianya hanya untuk hiburan dan tidak dijamin berkesan untuk semua orang dengan cara yang sama, ia masih sangat menyeramkan dan agak mahal juga.
Menurut penjual, anak patung itu sentiasa menyebabkan pelbagai fenomena aneh, seperti pengalaman jirannya melihat "kanak-kanak hantu" dan kelibat patung itu bergerak dengan sendirinyaPatung ini dijual pada harga $ 1,250. 

3. Replika Annabelle



Berikut adalah satu lagi barang dari eBay. Ia dikatakan tidak mempunyai kualiti paranormal, prop ini diinspirasikan pada filem Conjuring dan Annabelle, yang diilhamkan dari cerita-cerita nyata dari Ed dan Lorraine Warren.

Mereka adalah ahli-ahli sihir kehidupan sebenar yang berurusan dengan anak patung Annabelle sebenar. Meskipun yang nyata kelihatan berbeza dari prop ini atau yang ada di dalam filem, tidak dapat dinafikan bahawa ini kelihatan lebih menyeramkan.

Ia masih mempunyai aura misteri yang anda tidak mahu ia diletakkan di rumah anda. Memandangkan bagaimana anak patung sebenar dikatakan muncul di tempat-tempat yang berbeza di dalam rumah dan menjadi salah satu objek paling dihantui yang pernah wujud, Patung ini dijual pada harga  $ 2,500.

4. Periuk Psycho



Ya, periuk-tua, logam yang milik seorang lelaki bernama Ed Gein. Beliau adalah seorang pembunuh bersiri yang terkenal pada tahun 1950-an yang dilaporkan membunuh orang, menyiat bahagian badan mereka, dan mengubahnya menjadi barang pakaian dan perabot.

Periuk yang dikatakan adalah apa yang dia gunakan untuk memegang bahagian-bahagian mangsanya. Cerita EG Gein digunakan sebagai asas banyak klasik seram Hollywood, termasuk The Texas Chainsaw Massacre dan The Silence of the Lambs.

Walaupun Gein menjadi contoh hebat pembunuh bersiri psikopat di mata pengarah filem, periuk kecil di sini bukan replika filem atau prop. Ia adalah perkara sebenar, dibeli oleh Zak Bagans dari Ghost Adventures.

Dia beranggapan ,ia bagus untuk dipaparkan di rumahnya dan dengan senang hati menghabiskan $ 2,800 untuk membelinya dari seorang wanita yang menggunakannya sebagai periuk bunga. Sama ada dia menyesal pembelian yang dikatakannya dihantui masih menjadi tanda tanya.

5. Permata hitam Orlov



Salah satu perkara paling mahal di dalam senarai kita pada entri ini adalah berlian Black Orlov yang bernilai $ 352,000 pada kali terakhir ia dilelong pada tahun 2006. Harga anggaran terus meningkat. Hari ini, ia boleh bernilai kira-kira $ 1 juta.

Walaupun sumpahan itu nampaknya telah berakhir, sejarah gelapnya tidak boleh dilupakan. Asal berlian tersebut, dari India, berlian Hitam Orlov dikhabarkan telah menjadi salah satu mata patung Brahma, tuhan pencipta Hindu. Dicuri dari tempat asalnya, berlian itu secara langsung dikaitkan dengan tiga kes bunuh diri yang tidak dapat dijelaskan oleh para pemiliknya yang lalu.

Berlian itu kembali pada tahun 1950-an, yang kononnya memecahkan laknatnya. Pelakon Felicity Huffman bahkan memakai berlian di Oscar pada tahun 2006. Namun, kisah berlian Black Orlov memberikan perasaan yang menyeramkan.

Post a Comment

0 Comments