Ini Perasaan Bapa Oksana Bila Anaknya Masuk Islam Kahwin Dengan Sultan Muhammad V

Ini Perasaan Bapa Oksana Bila Anaknya Masuk Islam Kahwin Dengan Sultan Muhammad V

Ini Perasaan Bapa Oksana Bila Anaknya Masuk Islam Kahwin Dengan Sultan Muhammad V

Andrey Gorbatenko, bapa kepada Miss Moscow 2015 Oksana Voevodina yang dikhabarkan menikahi Sultan Muhammad V, menceritakan tentang keperibadian calon menantunya kala itu.

Dalam wawancara dengan surat khabar Rusia Komsomolskaya Pravda (KP) yang dipetik via The SUn (9/1/2019), dia menjelaskannya. Andrey, yang merupakan seorang ahli bedah ortopedik memuji keperibadian Sultan Muhammad V.


“Dia adalah orang yang luar biasa. Sangat cerdas dan berpendidikan tinggi, ”katanya dalam sebuah artikel yang dikeluarkan pada 7 Januari itu.
“Saya sangat bahagia untuk Oksana,” tambahnya.

Sudah Lama Kenal Dengan Baginda

Andrey dan baginda, ketika bertemu berkomunikasi dalam bahasa Inggeris. Andrey juga yakin dengan pilihan anak perempuannya itu kerana dia juga sudah lama kenal dengan Sultan Muhammad V.


“Saya sudah mengenalinya selama satu setengah tahun. Jika saya memiliki keraguan apa pun tentang kesopanan Muhammad, saya tidak akan menyetujui pilihan anak perempuan saya,” ujarnya.

Saat Pertama Kali Jumpa Baginda


                           

Andrey pun juga berkongsi perasaannya saat pertama kali bertemu dengan Yang di-Pertuan Agong Malaysia ke-15 itu. Andrey mengaku merasakan perasaan tenang saat pertama kali bertemu dengan baginda.
“Ketika saya pertama kali melihatnya (Sultan Muhammad V), saya merasakan perasaan tenang yang mendalam dan naluri kebapakan saya segera tahu bahawa Oksana akan baik-baik saja dengannya,” katanya.
Dia melanjutkan pengamatannya tentang Sultan Muhammad V, akui sikapnya yang tulus dan rendah hati.
“Aku tidak melihatnya bahawa dia adalah raja.”

Akur Dengan Keputusan Oksana Mahu Peluk Islam


                                          

Andrey juga terpaksa akur dengan anak perempuannya yang memilih memeluk agama Islam.
“Saya ingin mengatakan ini adalah agama yang hebat & Oksana tak salah dalam pilihan ini – isteri harus selalu mengikuti suaminya,” ujar Andrey.
Andrey telah memberikan restunya untuk Oksana menikah dengan Sultan Muhammad V. Malah Isterinya pun juga dilaporkan menyokonh penuh pilihan putrinya. Sultan Muhammad V dan Oksana Voevodina dilaporkan berenikah pada 22 November 2018 di Barvikha, sebuah desa mewah di Moskwa yang dihuni oleh kaum elite Rusia.

Kini, dilaporkan KP pada Rabu (9/1/2019), Sultan Muhammad V dan Oksana Voevodina tengah menantikan bayi pertama mereka.


Post a Comment

0 Comments