MALAM PERTAMA PERKAHWINAN DI AFRIKA,PEMBANTU DUDUK BAWAH KATIL

MALAM PERTAMA PERKAHWINAN DI AFRIKA,PEMBANTU DUDUK BAWAH KATIL

MALAM PERTAMA PERKAHWINAN DI AFRIKA,PEMBANTU DUDUK BAWAH KATIL

Setiap negara mempunyai upacara perkahwinan sendiri. Di suatu tempat, pengantin perempuan dipimpin dari tangan ayahnya ke mezbah.

Di suatu tempat pengantin baru dibuang beras, dan di suatu tempat – mereka dibanjiri dengan tagihan. Sudah tentu, majlis perkahwinan Afrika dianggap sebagai eksotik oleh orang Eropah. Nah, tradisi suku Afrika merujuk kepada malam pernikahan akan dianggap gila.


Malam perkahwinan di sebuah apartmen komuniti
Di antara suku Aryan Berber, pengantin perempuan dan pengantin lelaki jarang sekali tinggal bersendirian satu malam selepas pernikahan. Malam pernikahan pertama biasanya diadakan oleh sekelompok pasangan baru yang menetap di sebuah bilik tidur yang besar.
Ini dianggap sesi latihan cinta dan melepaskan Berber dari peristiwa penting. Pengantin perempuan tidak mengenal satu sama lain untuk masa yang lama, tetapi lebih seronok untuk menunjukkan sikap tidak senonoh di kalangan teman sebaya.
Pembantu di bawah katil
Di dalam budaya Swahili, perkahwinan diatur oleh perjanjian antara ibu bapa, dan sering pengantin perempuan tidak mengenal satu sama lain sebelum pernikahan. 
Sehingga mereka tidak mempunyai kesulitan dalam malam perkahwinan di bilik tidur, di bawah katil masih pembantu atau Somo.
Dia memberi nasihat kepada pasangan yang baru berkahwin, jika perlu, semasa proses itu, dan pada waktu pagi memberi keterangan bahawa segala-galanya telah berjalan secara teratur dan membentangkan daun dengan kesan darah.
Tugas untuk perawan
Bagi orang Zulu pada majlis perkahwinan, sebelum pasangan pengantin bersara pada malam perkahwinan pertama, keluarga pengantin lelaki menyusun satu persembahan tarian.
Kemuncak persaingan adalah tarian pengantin perempuan, di mana dia menaikkan kakinya setinggi mungkin dan untuk masa yang lama untuk kekal dalam kedudukan ini di hadapan ibunya, yang pada masa itu akan melihat di bawah roknya dan memastikan bahawa dia masih perawan.
 Sekiranya berfikir, momen ini adalah formaliti yang murni – jika ibu itu bukan doktor pakar-pakar sakit puan. Tetapi tetamu mungkin berpuas hati.
Malam berminyak
Suku Himba yang tinggal di Namibia, sebelum pergi ke malam pengantin lelaki, tiba di rumah ayahnya, di mana dia belajar tentang tugas perkahwinan mereka yang akan datang, dan selepas itu saudara-saudara mereka menyikat kepala gadis itu dengan lemak lembu.
Nasib baik, kebanyakannya pada kepala pengantin anda memakai tudung khas dari kulit lembu – anda dapat melihatnya dalam foto. Saya berharap struktur ini akan mudah dihapuskan, dan pengantin baru tidak perlu berdebat dengannya untuk malam perkahwinan.

Post a Comment

0 Comments