Kemelut Cerai...Mawar Dan Ibu Fizo Akhirnya Berjumpa

Kemelut Cerai...Mawar Dan Ibu Fizo Akhirnya Berjumpa

Kemelut Cerai...Mawar Dan Ibu Fizo Akhirnya Berjumpa

PELAKON Fizo Omar memberitahu komen-komen neg atif netizen yang mengaitkan ibunya Hasnah Jidin, 59, sebagai punca perpis ahan dengan bekas isteri Mawar Abdul Karim memberi teka nan kepada keluarga.
Fizo menerusi program Melodi pada Ahad memberitahu, kenyataan bekas isterinya yang kurang jelas membuatkan netizen mula membuat spekulasi yang tidak benar berkaitan keru ntuhan rumah tangga mereka.
“Bila kenyataan saya dan Mawar dima nipulasi mereka mula salahkan keluarga Mawar dan keluarga saya.
“Kenyataan Mawar kurang jelas dan saya tidak pasti apa yang ingin disampaikan. Tapi saya percaya dia orang yang baik dan tidak akan bu rukkan mak mentua sendiri” 
“Ada yang kata saya anak emak, isu anak emak sudah berbelas tahun, saya jaga emak dan adik-adik sejak arwah bapa menin ggal,” ujarnya.
                   
Pasangan ini berkahwin pada November 2013.
Fizo melafazkan cerai terhadap isterinya Mawar Abdul Karim pada Rabu lalu di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat.
Bagaimanapun, kenyataan Mawar bahawa dia terpaksa mengo rbankan kasih sayang demi kebahagiaan Fizo sekeluarga menimbulkan sp ekulasi dalam kalangan netizen.
Dalam pada itu, Fizo memberitahu ibu dan keluarganya terjejas akibat komen neg atif netizen yang membuat spe kulasi bahawa keluarganya punca perpisa han itu.
Malah, Fizo men afikan perpis ahan tersebut akibat campur tangan daripada keluarga masing-masing.
“Tindakan dan komen neg atif netizen membuatkan ibu saya dan keluarga menjadi mang sa.
“Secara jujur, buat masa ini dia ada sedikit teka nan emosi. Sudah-sudah lah tu kalau sayangkan hubungan saya dan Mawar doakan yang baik-baik,” ujarnya.
Me nafikan hal itu, Fizo berkata hubungan mereka dengan keluarga masing-masing dalam keadaan baik terutamanya berkaitan urusan anak Wan Maryam yang kini berusia dua tahun.
“Hubungan Mawar dengan ibu saya baik dan mereka juga baru sahaja berjumpa. Begitu juga saya dan keluarga Mawar baik-baik sahaja,” ujarnya.
Fizo berkahwin dengan Mawar pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata Wan Maryam, 2.

FIZO ANAK MAK?


Ikatan perkahwinan Fizo dan Mawar yang hanya mampu bertahan selama 6 tahun, berakhir dengan perpisahan. Fizo yang ditemu ramah oleh melodi memberitahu ramai keluarga, kawan, media dan orang sekeliling, semuanya  terkejut dengan keputusan yang diambil.

Ini kerana, sebelum ini perkahwinan mereka yang kelihatan tiada apa-apa masalah. Fizo juga memberithau, dia tidak pernah bercerita kepada pihak luar sebarang masalah rumah tangga mereka

Media sebelum ini melaporkan, HILANG keserasian menjadi alasan dan punca rumah tangga pelakon Fizo Omar dan Mawar Abdul Karim yang dibina selama enam tahun gagal diselamatkan. Menurut Mawar, 30, mereka sudah cuba memperbaiki rumah tangga itu namun terpaksa mengorbankan kasih sayangnya demi kebahagian bekas suami sekeluarga.

“Sudah tentu semua wanita sayangkan rumah tangga dan cuba sedaya upaya untuk selamatkan.

“Enam tahun tempoh perkahwinan ini, saya dan Fizo cuba (perbaiki hubungan) tapi saya redha. Mungkin sampai di sini sahaja saya cari keserasian dengan Fizo serta keluarganya.

“Saya korbankan kasih sayang saya untuk kebahagiaan Fizo sekeluarga,” kata Mawar kepada mStar.

Fizo dan Mawar mendirikan rumah tangga pada November 2013 dan dikurniakan cahaya mata perempuan Wan Maryam

Selain itu Mawar turut menafikan dakw@an kononnya rumah tangga mereka mula retak kerana harta, ego atau kehadiran pihak ketiga.
“Saya dah cuba nak selamatkan. Kalau orang nak cakap… ia bukan kerana eg0 atau harta. Pihak ketiga pun tak ada,” katanya.

                      


Hak penjagaan anak mereka iaitu Wan Maryam yang kini berusia dua tahun diberikan kepada Mawar.

Menurut Fizo lagi, keputusan ini adalah hasil persetujuan bersama untuk kebaikan semua orang kalau dah takdir, kita tak boleh ubah. kalu dah takdir kita tak boleh ubah. Kalau kita nk hasil yang positif, tindakan kita kena positif

Saya dan  mawar tiada sebarang  masalah
Dalam pada itu, Fizo menganggap apa yang berlaku merupakan permulaan kehidupan dia dan bekas isterinya sebagai pasangan ibu bapa yang berpisah.

Menurut Fizo, tiada berlaku pergaduhan antara dia dan Mawar namun ia terjadi disebabkan atas ketentuanNya.
“Tiada pertelingkahan atau perg@duhan. Apa yang terjadi sudah ditentukan Allah,” ujarnya.

Isu anak mak
"Dengan penuh kasih sayang, saya melafazkan…"-Rupanya Ini yg Fizo fikir sebelum melafazkan cerai
Posted by Bujang Lapok on Sunday, 14 July 2019
Menurut Fizo, dari dulu lagi dia memang dikenali sebagai anak mak. “Dari dulu saya menjaga mak saya, semenjak k3matian ayah saya”. “Mak saya single mother, dia ada penyaklt kenclng m@nis, mata dia tak nampak”. “Macam mana mak saya mendidik saya dahulu, macam tulah saya akan mendidik Maryam untuk menjaga Mawar kelak”

“Saya korbankan kasih sayang saya untuk kebahagiaan Fizo sekeluarga,”-Mawar

Mengenai kenyataan Mawar sebelum ini, menurut Fizo, dia agak kurang jelas apa maksud Mawar tersebut. Dia juga percaya yang Mawar seorang wanita yang baik dan tidak akan memburukkan mak mertua dia.
Mengenai hak penjagaan anak pula, buat masak sekarang Fizo tidak mahu memikirkan mengenainya lagi.” Saya tidak berhajat untuk flght penjagaan anak, cuma saya mahu hak yang adil dan sama rata

Pesan Fizo Kepada Netizan
Menurut Fizo, tiada isv pergaduhan, tiada keluarga campur tangan dalam urusan dia dengan Mawar. Jesteru itu, dia menyeru kepada netizan diluar sana untuk menghentikan sebarang spekulasi dan tuduhan yang tidak berasas kerana yang menjadi m@ngsa ialah mak dia.
Menurut Fizo lagi, sedikit sebanyak ia memberi t3kanan em0si kepada mak.

Fizo juga percaya, dengan perpisahan ini, silaturahim antara mereka berdua akan lebih rapat lagi

Saat Melafazakan C3rai

Menurut Fizo lagi, ketika melafazkan c3rai, ia suatu saat yang cukup berem0si. Ia merupakan satu momen yang akan dia kenang.

“Dengan penuh kasih sayang, saya melafazkan..” Ketika melafazkan c3rai, dalam hati Fizo, dia menganggap, perkara tersebut bukanlah satu pengakhiran, tapi ia merupkan satu permulaan buat mereka. Berikut temuramah penuh Fizo bersama pihak Melodi

Allah Beri Saya Ketenangan

Perkahwinan pasangan itu mula dikatakan berdepan dengan masalah dan menjadi bualan hangat netizen apabila Fizo menyambut Aidilfitri berasingan dengan isteri dan anak.
Fizo dan Mawar mendirikan rumah tangga pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Wan Maryam yang kini berusia dua tahun.Pasangan ini mendapatkan rawatan daripada Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, Dr. Hamid Arsat untuk memperoleh zuriat.
Sumber : Viral Network via TubeViral

Pelakon dan usahawan, Fizo Omar menafikan mengenai spekulasi perpisahannya dengan Mawar Karim adaah disebabkan campur ahli keluarga.
Bekas finalis Hero Remaja itu berkongsi cerita menerusi sesi Live di Facebook Profesor Muhaya yang disiarkan Jumaat lalu.
                     


Malah, Fizo menjelaskan tiada pergaduhan berlaku antara kedua-dua belah pihak dan dia memilih untuk terus berdiam diri kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan.

“Saya mendapat banyak respon daripada netizen mengatakan saya anak emak. Dan bercerai disebabkan oleh ibu. Saya harus nafikan kerana ia tidak benar.

“Persepsi orang, saya memilih ibu dan mengorbankan isteri dan anak, namun bukan itu yang berlaku. Saya ada jawapan sendiri dan Mawar tahu mengenainya. Dan atas sebab itu kami bercerai secara baik.

“Saya memilih untuk diam kerana tiada apa yang harus diceritakan. Tiada keburukan Mawar untuk dijaja dan terlalu banyak kebaikan dia untuk diceritakan.

“Ada wartawan yang cuba mengorek cerita namun jujurnya tiada apa yang menarik untuk dikongsi. Orang ramai hanya mahukan cerita keburukan. Namun, rumah tangga kami memang baik sebelum ini,” jelasnya.
                    


Mengakui terkejut dengan spekulasi yang bertebaran, jelas bapa tunggal ini lagi, fitnah timbul hanya untuk melaga-lagakan.

Walaupun ramai yang meminta agar dia mengeluarkan kenyataan bagi menghentikan spekulasi, namun dia lebih selesa berdiam diri.

“Jujurnya saya terkejut apabila netizen membuat spekulasi mengatakan berlaku pergaduhan antara keluarga, namun sebenarnya kami baik-baik sahaja.

“Memang ramai yang memaksa agar saya bercerita untuk menjelaskan keadaan sebenar. Dan apabila saya memilih untuk berdiam diri, mereka kata saya yang bersalah.

“Tak apalah, saya baik-baik sahaja, cuma ia mungkin memberi kesan kepada keluarga saya,” ulasnya lagi.

Dilihat tenang saat prosiding di mahkamah minggu lalu, bapa kepada Wan Maryam memberitahu, emosi yang ditonjolkan bukanlah bermakna tiada sekelumit rasa sedih di hati.

Bagaimanapun, ia merupakan berkat zikir Ya Barik yang diamalkan.
“Saya sendiri terkejut dengan ketenangan diri sewaktu di mahkamah. Orang kata seolah-olah saya tiada perasaan.

“Namun, saya sangat sedih kerana kami sudah punyai anak dan Mawar juga banyak jasa dan kebaikan sepanjang kami bersama.

“Namun sudah tertulis jodoh sampai di situ dan ia atas persetujuan dan kebaikan bersama. Perceraian ini bukan kerana kami saling membenci,” akuinya yang kini lebih tenang selepas fasa perceraian.

Pelakon ini juga dilihat membuat kenyataan sudah memaafkan netizen menyebarkan fitnah dan spekulasi.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan yang kini berusia dua tahun.

Fizo dan Mawar bercerai talak satu kira-kira jam 10.50 pagi di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat, Selangor, 10 Julai lalu.
Video:

LIVE EXCLUSIVE with Fizo Omar
Posted by Prof Dr Muhaya on Friday, 12 July 2019
Sumber: Media Hiburan

Post a Comment

0 Comments