Seram....Imej pelik kanak-kanak dirakam dalam telefon bimbit

Seram....Imej pelik kanak-kanak dirakam dalam telefon bimbit

Imej pelik kanak-kanak dirakam dalam telefon bimbit

GUA MUSANG - Seorang Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Gua Musang di sini, tidak menyangka gambar yang diambilnya ketika berada di lokasi kemalangan maut di Kilometer 21, Jalan Gua Musang-Kuala Krai di sini, semalam mempunyai imej menyerupai seorang kanak-kanak.
Pegawai Bomba Kanan II (PBK II) Awang Mamat berkata, imej itu dirakamkan kira-kira pukul 5.01 petang semalam ketika anggotanya menjalankan operasi mengeluarkan mangsa kemalangan maut yang tersepit di dalam kenderaan jenis Proton Wira itu.


Menurutnya, semasa berada di lokasi kejadian kemalangan, dia langsung tidak menyedari kehadiran kanak-kanak di lokasi kejadian itu apabila merakamkan gambar dengan menggunakan telefon bimbitnya.
"Sebaik sampai di balai, saya terus membuat laporan kemalangan dan memilih gambar kemalangan untuk dihantar kepada Ibu Pejabat Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) negeri dan pihak media.
"Namun saya mendapati imej mencurigakan berada dalam kereta yang terbabit dalam kemalangan yang menyebabkan pemandunya maut selepas bertembung dengan sebuah pikap jenis Toyota Hilux," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Imej pelik menyerupai kanak-kanak (dalam bulatan) dirakam di lokasi kemalangan maut di Kilometer 21, Jalan Gua Musang-Kuala Krai, Gua Musang, Kelantan, semalam.

Awang berkata, sepanjang bertugas sebagai anggota bomba kira-kira 20 tahun lalu, dia tidak pernah berdepan dengan kejadian itu.
Katanya, kawasan kemalangan yang terletak berhampiran Gua Sejuk itu sememangnya kerap berlaku kemalangan maut.
"Laluan itu dianggap kawasan keras kerana tidak jauh daripada kawasan itu sering berlaku kemalangan yang meragut banyak nyawa.
"Baru-baru ini, tidak jauh daripada lokasi itu telah berlaku kemalangan bas ekspres dengan sebuah Proton Persona yang meragut nyawa seorang wanita. Beberapa tahun lalu juga, berlaku kemalangan sehingga meragut nyawa enam beranak," katanya.
Dalam kejadian kemalangan petang semalam, seorang pekerja balak, Mohd. Salimi Mohd. Razali, 34, berasal dari Rancangan Tanah Felda Chiku 1 di sini, maut apabila kereta Proton Wira dipandunya bertembung sebuah pikap.
Mangsa dalam perjalanan dari Gua Musang menghala ke Kuala Krai dipercayai gagal memotong kenderaan lain sebelum bertembung dengan kenderaan Toyota Hilux dari arah bertentangan. - K! ONLINE 

Post a Comment

0 Comments