Gempa Bumi Jakarta,Aliff Syukri Tak Sempat Zip Seluar

loading...
Loading...
Gempa Bumi Jakarta,Aliff Syukri Tak Sempat Zip Seluar

USAHAWAN komestik Datuk Seri Aliff Syukri berkongsi detik cemas dalam kejadian gempa bumi di Jakarta, Indonesia pada Jumaat lalu.
Aliff, 32, berkata dia yang ketika itu sedang mencuba pakaian baru di sebuah butik berlari keluar dari bangunan pusat membeli-belah selepas gegaran berlaku.

"Abang takut... Semoga Allah selamatkan abang. Baru abang nak beli baju dan seluar. Malah abang tak sempat nak zip seluar, secara tiba-tiba baju di dalam almari terjatuh.
Aliff berkongsi video rakaman ketika suasana panik disebabkan gempa bumi.
"Seluruh manusia dalam bangunan tu bergoyang dan menjerit. Ketika itu secara kebetulan abang sedang membuat trevelog YouTube.
"Tak sangka pula tengah-tengah syok buat video bangunan bergegar abang terasa seperti menaiki kereta api yang bergegar," katanya.
Gempa bumi dengan kekuatan 7.4 menggegarkan Jakarta sekitar pukul 7.03 petang, waktu tempatan pada Jumaat lalu telah mengaktifkan amaran tsunami.
Kompas melaporkan, gempa berpusat 147 kilometer barat daya Sumur, Banten dan gegaran dikesan pada kedalaman 10 kilometer (km).
Aliff berlari keluar dari bangunan pusat membeli-belah.
Pengasas produk D'Herbs Terlanjak Laris itu berada di Jakarta untuk pembikinan lagu terbaharunya berjudul Cowok Baru.
Dalam pada itu, penyanyi lagu Abang Nak Tegur ini memberitahu hanya Allah yang tahu perasaannya ketika kejadian yang dianggap menakutkan itu berlaku.
"Bayangkan staff dan team abang menjerit Datuk... Datuk... Datuk... Gempa bumi, gempa bumi. Ya Allah waktu tu hanya Allah saja yang tahu.
"Abang tak tahu nak ceritakan macam mana tapi abang sempat buat video penuh. Sumpah ngeri... Doakan kami selamat," katanya.



kenapa paparazi suka ikut abg??? . . siapa pernah alami trajedi mcm ni?? cer share di ruangan di bawah👇🏻👇🏻👇🏻kisah benar.. apa ptut abg buat ni?? ada sesuatu yg pelik kalau korang perasan🤭🤭🤭abg takut.. semoga allah selamatkan abg.. baru abg nak beli baju dan seluar malah abg x semoat nak zip seluar.. baru utk rekod lagu #cowokbaru 😰😰 Secara tiba-tiba baju di dalam almari terjatuh seluruh manusia di dalam bangunan tu bergoyang.. smua org menjerit.. Ketika itu secara kebetulan abang sedang membuat trevelog YouTube konon nak share pembikinan lagu baru #cowokbaru ... abang iaitu tv Telajak laris dan abang tak sangka pula tengah-tengah syok buat video bangunan bergegar abang terasa seperti menaiki kereta api yg bergegar.. . . bygkan staff dan team abang menjerit datuk datuk-datuk gempa bumi gempa bumi ya Allah waktu tu hanya Allah saja yang tahu abang tak tahu nak ceritakan macam mana tapi abang sempat buat videofull vedio abg dah posting.. hnya di youtube tvterlajaklaris vedio durasi lebih panjang dalam 10-12mnit.. .. gi tngok sebelum abg delete di youtube.. sumpah ngeri.. . . doakan kami selamat.. tag org dan rakan anda di indonesia ..kejadian semalam di tamaris plaza #Ohabangkosmetik #AsLegacy #TerlajakLaris #todaysoutfit #OOTD #dailylook #menswear #mensweardaily #menstyle #streetstyleguys #stylish #inspofashion #manfashion #instadaily #instagoods #picoftheday #photooftheday #vintage #fashiondiaries #casualoutfit #streetfashion #summer #trendy #Ohabangkosmetik #AsLegacy #TerlajakLaris #todaysoutfit #dailylook #menswear #mensweardaily #menstyle #stylish #manfashion #instadaily #instagoods #picoftheday #photooftheday #vintage
A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Post a Comment

0 Comments