Rumah Hadiah Perkahwinan Ratu Kepada Harry dan Meghan Berhantu.Terpaksa Panggil Bomoh?

Rumah Hadiah Perkahwinan Ratu Kepada Harry dan Meghan Berhantu.Terpaksa Panggil Bomoh?

Rumah Hadiah Perkahwinan Ratu Kepada Harry dan Meghan Berhantu.Terpaksa Panggil Bomoh?

DALAM banyak-banyak spekulasi mengenai kediaman pasangan Putera Harry dan Meghan Markle, spekulasi ini mungkin menjadi yang paling liar.

Timbul persoalan adakah hadiah perkahwinan Ratu kepada pasangan itu berhantu?

Ratu Elizabeth dilaporkan memberikan York Cottage di Sandringham Estate sebagai rumah negara kepada Harry dan isterinya, menurut Metro.

Laporan Daily Mail bertajuk 'York Cottage is ugly, haunted and has been despised by a raft of royals... so has the Queen gifted Harry and Meghan the second home from hell?' pula telah mencetuskan kekeliruan dengan timbul persoalan sama ada pengantin baharu perlu memanggil bomoh sebelum berpindah ke situ.

Tetapi jika dibaca laporan tersebut, ia tidak mendedahkan tentang rumah itu yang 'keras' sebaliknya lebih menunjukkan ia sebuah rumah peringatan.

Tenang, tiada hantu pernah dilihat

Rumah di Norfolk yang terletak berhampiran dengan Anmer Hall juga adalah percutian desa Putera William dan Kate Middleton.

Ia dikenali sebagai rumah orang bujang, kerana pada asalnya ia dibina untuk tetamu yang belum berkahwin menginap ketika melawat Sandringham.

Putera Albert Victor, yang dikenali sebagai Putera Eddy, tinggal di situ pada awal tahun 1890-an. Dia terkena selesema semasa perayaan hari jadinya di rumahnya dan meninggal dunia pada usia 28 tahun, sebelum perkahwinannya dengan sepupu jauhnya, Puteri May dari Teck.




Selama bertahun-tahun, bilik tidur Eddy telah dibiarkan dalam keadaan asal.

Air di dalam jag di tepi katilnya sentiasa ditukar dan sabunnya diganti apabila ia mula kelihatan kurang cantik, menurut 'Sandringham Days: The Domestic Life Of The Royal Family In Norfolk, 1862-1952'.

Buku itu menjelaskan bagaimana perkara-perkara asal disimpan atau dipelihara selepas kematian untuk membantu menghormati kenangan ahli keluarga yang tersayang.

Malah kemudian, apabila Puteri May berkahwin dengan adik lelaki Putera Eddy, George, barang-barang Eddy masih disimpan.




Bagaimanapun, sepanjang tinggal di sini, tiada penampakan makhluk halus berlaku, ada perasaan bahawa York Cottage adalah sebuah rumah yang dilupakan kerana tidak ada lagi kerabat diraja yang tinggal di situ setelah George sekeluarga meninggalkan rumah ini, menurut artikel.

York Cottage mungkin perlukan baik pulih

Kerana York Cottage terbahagi kepada sebuah rumah percutian dan tempat penginapan pekerja, lebih baik pengubahsuaian dilakukan sebelum Harry dan Meghan berpindah masuk ke sini, jika benar Ratu menghadiahkannya kepada mereka.

Pasangan itu kini tinggal di sebuah rumah dengan dua bilik tidur, Nottingham Cottage, di Kensington Palace.

Post a Comment

0 Comments