Ini Cerita Rakan Ibu Bayi Yang Di Buang Dari Tingkat 3

Ini Cerita Rakan Ibu Bayi Yang Di Buang Dari Tingkat 3

Ini Cerita Rakan Ibu Bayi Yang Di Buang Dari Tingkat 3
KUALA LUMPUR: Seorang bayi cukup sifat dipercayai dihumban dalam kejadian berhampiran Hentian Kajang di sini semalam.

Ketika ditemui, bayi yang dipercayai baru dilahirkan itu masih bernyawa.

Saksi kejadian yang menemui bayi lelaki malang itu terkejut sebaik sahaja mendengar bunyi dentuman kuat dari arah belakang restorannya dalam kejadian kira-kira pukul 5.30 petang.

Menurut Timbalan Ketua Polis Kajang, Superintendan Mohd Sabri Abdullah sebaik sahaja mendengar dentuman kuat itu, saksi bergegas keluar lalu terkejut apabila mendapati satu bayi dalam keadaan berbogel dijumpai di atas tanah bersebelahan besi-besi pembinaan.

“Susulan kejadian itu, kita berjaya menahan seorang wanita warga asing di pekarangan Hospital Kajang pada pukul 11.30 malam tadi.

“Suspek akan ditahan reman selama tujuh hari sehingga 1 Julai ini bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 317 Kanun Keseksaan kerana membuang bayi yang masih hidup,” katanya dalam kenyataan di sini pada Isnin.

Mohd Sabri menambah, bayi malang itu kini berada dalam keadaan kritikal dan sedang dirawat di wad penjagaan intensif untuk bayi (NICU), Hospital Kajang.

Kata beliau, pihaknya masih menjalankan siasatan bagi mengetahui motif insiden tersebut.
Menurut satu luahan dari facebook seorang wanita, dia mengenali ibu kepada bayi berkenaan.
Dasar banj*** ini perempuan indonesia!!!! Walaupun tak semua perempuan indonesia tu jahat tapi kerna sikap seorang macam ni buat malu warga2 indonesia yg lain mencemarkan negara sendiri! Ko datang malaysia jadi sun***..sampai dah mengandung dapat anak, ko campak dari tingkat 3 ini kes kat hostel hentian kajang dan budak indonesia ni dia under agen aku dulu!!!!baru masuk kerja bulan puasa dah buat hal.ni yg buatkan aku nak mencarut!!!!
Kau nak menyun*** dengan jantan pun,dah mengandung dpt anak, xnk anak tu serah pada tempat yg sebaiknya bukan ko bunuh dia!!!!anak tu tak berdosa la hoiii sundal.perempuan ni layaknya di panggil SUN***, anak hasil dari ko menyu***l ko bunuh!!!tergamak sungguh la kan.
Anak dah meninggal
*Anak ni pun dh meninggal semalam

Sundal ni dah kene tangkap aku doa ko pun akan m*** ke tali gantung Malaysia bukan Indonesia ingat! Panas hati aku bila dapat kabar ini. Wahai anak, maafkan kami semua kerana tidak dapat menyelamatkan mu namun Allah jnji kan syurga buat mu anak. Damailah kamu di sisi Allah anakku.

Mohon kerajaan Malaysia pantau kemasukan warga asing ke Malaysia dan arahkan setiap agen di Malaysia harus buat IUD.IUCD. IUD bermaksud Intra Uterine Device, atau juga digelar Intra Uterine Contraceptive Device (IUCD). Alat yang diperbuat daripada plastik dan berbentuk T akan dimasukkan ke dalam rahim wanita.

 (Ramai yang menganggap proses ini mengerikan, namun sebenarnya ia hanya sekecil 3cm dan tidak menyakitkan!) atau buat suntikan perancang untuk mengelakkan kes sedemikian berlaku di Malaysia!!!
(*MAAF EMOSI KU TAK DAPAT DI KAWAL*)

Sudah ditahan



Permohonan reman terhadap suspek dibuat di Hospital Kajang, pagi ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan kerana membuang bayi.

Menurut laporan Harian Metro, Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang Superintendan Mohd Sabri Abdullah memberitahu hasil risikan dan maklumat diterima, mereka telah menahan wanita warga Indonesia berusia 20-an di perkarangan Hospital Kajang pada 11.30 malam tadi.

Siasatan awal mendapati pemilik sebuah restoran di kawasan berkenaan menemui bayi terbabit kira-kira jam 5 petang. Sebelum itu, dia mendakwa terdengar bunyi dentuman kuat di belakang restoran berkenaan ketika berada di dapur premis itu sebelum bergegas ke lokasi terbabit.

Lelaki itu kemudian menemui bayi lelaki dalam kedaaan bogel tetapi masih hidup, di atas tanah.

Beliau berkata, pemilik restoran berkenaan kemudian membalut bayi itu dengan kain dan membawanya ke klinik berhampiran.

'Panik tengok bayi itu kebiruan'



“SAYA panik dan badan saya menggigil apabila melihat bayi itu kebiruan.”
Demikian kata saksi kejadian Thayalan Paliandy, 33, yang juga individu yang bertindak menyelamatkan bayi terbabit selepas dicampak dari tingkat dua bangunan di Jalan Hentian 4, Hentian Kajang, Kajang, semalam.
Thayalan atau lebih selesa dipanggil Ajey berkata, ketika kejadian dia sedang makan di restoran di lokasi terbabit.


“Ketika sedang makan, tiba-tiba saya terdengar bunyi dentuman dari bumbung restoran itu sebanyak dua kali. Kemudian saya terdengar pekerja wanita restoran itu menjerit sebelum bergegas ke bahagian belakang premis terbabit.
“Saya kemudian menyusul untuk memeriksa kejadian, namun terkejut terkejut apabila menemui bayi lelaki dalam keadaan bogel berhampiran besi konkrit. Saya sangka bayi itu sudah mati, namun tangannya bergerak.
“Rupanya, dentuman pertama saya dengar adalah bayi terbabit yang dicampak. Dentuman kali kedua pula adalah uri bayi ,” kata Ajey ketika ditemui di lokasi kejadian, hari ini.
Ajey berkata, dia segera mencapai apron yang bersidai di premis terbabit untuk membalut bayi berkenaan.
"Saya melihat kaki dan tangan bayi itu biru serta ada darah di kepala dan hidung selain ada kesan calar di bahunya. Tanpa berfikir panjang, saya terus berlari ke depan restoran dan menahan van kilang, lalu mengarahkan pemandunya untuk membawa saya ke klinik berhampiran.
"Sepanjang mendukung bayi itu, saya rasa panik dan badan menggigil apabila melihat keadaannya seperti susah bernafas. Saya risau tidak sempat menyelamatkan nyawanya dengan membawanya ke klinik yang terletak kira-kira 200 meter dari restoran berkenaan," katanya yang juga peniaga.
Ajey berkata, sebaik tiba di klinik berkenaan, doktor memintanya membawa bayi itu ke hospital berikutan bayi itu didapati parah.
“Orang awam yang juga saksi kejadian ada menghubungi Hospital Kajang memaklumkan kejadian, lalu pegawai dari hospital berkenaan datang menjemput bayi itu untuk dibawa ke hospital,” katanya.
Menurut Ajey, dia dimaklumkan bahawa bayi itu dicampak oleh pekerja kilang warga asing dari tingkap bilik air rumah di tingkat dua bangunan lima tingkat terbabit sebelum dia terjatuh pada bumbung restoran berkenaan dan berguling jatuh ke bawah.
Menurutnya, dia ada melawat bayi berkenaan yang kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kajang kira-kira 12 tengah hari, hari ini.
"Saya terlihat status dimuat naik di Facebook yang memaklumkan bayi itu sudah meninggal dunia. Namun, doktor memaklumkan keadaan bayi itu masih hidup tetapi kritikal.
"Difahamkan, bahu kanan bayi itu patah dan dia turut mengalami pendarahan di bahagian kepala," katanya.
Ajey berharap bayi berkenaan sihat dan berhajat mahu memberikan sumbangan kepadanya.
"Sekiranya dia sudah sihat nanti, saya mahu memberikan bantuan dari segi barang keperluannya, namun jika hayatnya di dunia ini singkat, saya sanggup membantu urusan pengebumiannya," katanya.

Post a Comment

0 Comments