Pembunuhan Siti Khairina:darah mengalir sampai ke pintu

Pembunuhan Siti Khairina:darah mengalir sampai ke pintu

Pembunuhan Siti Khairina:darah mengalir sampai ke pintu

CYBERJAYA: Ketua Jururawat Hospital Serdang, Siti Kharina Mohd Kamarudin dipercayai telah dibunuh antara empat hingga lima hari lalu sebelum mayatnya ditemui di sebuah unit kondominium Third Avenue di Cyberjaya.

Ketua Polis Selangor, Datuk Noor Azam Jamaludin berkata, mayat Allahyarham Siti Kharina, 40, juga ditemui dalam berpakaian tidak lengkap dengan keadaan terbaring di atas lantai unit berkenaan yang dipercayai turut disewa mangsa.

Menurut beliau, hasil pemeriksaan di sekitar kondominium terbabit membawa kepada penemuan beberapa bahan bukti termasuk pisau dipercayai digunakan untuk menikam mangsa.

"Siti Kharina ditemui mati dibunuh dengan kesan kelar di bahagian dada dan leher di kondominium Third Avenue di Cyberjaya kira kira pukul 4.20 petang pada Rabu," kata beliau dalam sidang media pada Khamis.

Menurut Noor Azam, usaha merungkai misteri kehilangan Siti Kharina terjawab selepas polis menerima panggilan daripada orang awam yang datang untuk membaiki mesin basuh di unit berkenaan.

Orang awam berkenaan, kata beliau, terlihat darah mengalir keluar dari pintu rumah terbabit sebaik tiba di kondominium itu.

Mayat mangsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Serdang untuk bedah siasat.

Sehingga kini, kes berkenaan diklasifikasikan sebagai kes bunuh.

Dalam masa sama, Noor Azam berkata, polis yang sedang menyiasat motif pembunuhan turut menahan dua suspek masing-masing warga Nigeria dan Pakistan bagi membantu siasatan.

"Suspek pertama wanita warga Nigeria ditahan dalam satu serbuan di Taman Damai Indah Cheras kira kira jam 3 pagi tadi

"Manakala suspek kedua lelaki warga Pakistan ditahan di sebuah rumah di Taman Sri Rampai Setapak pada hari yang sama," kata beliau dalam sidang media di sini pada Khamis.

Kedua-dua suspek dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang untuk disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Bagaimanapun, polis sedang mengesan seorang lagi suspek lelaki warga Nigeria bagi membantu siasatan.

Post a Comment

0 Comments