Selfie Terakhir Sebelum Pesawat Lion Air Terhempas

Selfie Terakhir Sebelum Pesawat Lion Air Terhempas

 Selfie Terakhir Sebelum Pesawat Lion Air Terhempas

Suasana pilu menyelubungi kesemua ahli keluarga 189 penumpang pes4wat termasuk anak kapal Li0n Air JT-610 yang terhempas di perairan Karawang pagi tadi pada jam 7.30 pagi waktu tempatan.

 Terdapat pelbagai kisah sedih yang dikongsikan ahli keluarga mangsa di sebalik nahas ini.

Namun siapa sangka, salah seorang m4ngsa, Deryl Fida Febrianto berusia 22 tahun dari Surabaya, sempat mengirimkan gambar dan ‘se1fie’ terakhir di dalam pes4wat buat tatapan ahli keluarganya sebelum pes4wat itu terhmpas.

Pemuda itu mengirimkan foto sayap pes4wat di balik jendela kira-kira jam 5.58 pagi kepada ayahnya, Didik Setiawan, 44, dengan sebelum itu memberitahu dia sudah bersedia untuk pergi bekerja.

Tidak mengesyaki sesuatu yang aneh, Didik juga membalas pesanan tersebut dengan memberi nasihat untuk anaknya itu. Siapa sangka ini nasihat terakhir dari seorang ayah buat si anak yang sudah tidak dapat membacanya.
”Selamat berjuang anakku, lakukan pekerjaan dengan ikhlas, pasti akan terasa ringan tanpa bebanan,” pesan Didik ringkas.
Lebih memilukan, dia juga sempat menghantar kiriman ‘self1e’ terakhir kepada isteri tercinta pada jam 6.02 pagi dengan mengatakan dia sudah mahu berangkat pergi sebelum pes4wat itu terputus hubungan 18 minit kemudian.


“Kali terakhir kami bertemu di Bandara Juanda. Sebetulnya kalau sampai ke Pangkalpinang, dia sudah berada di tempat kerja. Ini merupakan satu musibah,”kata Didik sebak. Ujar Didik, pada mulanya dia mendengar terdapat pes4wat yang jatuh pagi tadi dan terus meminta ahli keluarga di rumah untuk melihat berita bagi mengesahkan kejadian tersebut.

“Saya dengar ada pes4wat jatuh, penerbangan Jakarta-Pangkalpinang Li0n Air JT-610 pada pagi tadi.

”Saya sedang memandu kenderaan ketika itu, terus menyuruh orang di rumah untuk melihat berita, ternyata benar itu pes4watnya,” katanya sambil mengusap wajahnya yang sembap.


Difahamkan, Deryl Fida Febrianto merupakan seorang pekerja kapal kargo yang berada di Pangkalpinang dan dia menaiki pes4wat tersebut kerana mahu pulang belayar.

“Kapalnya sedang berhenti di Pangkalpinang, jadi untuk sementara dia tinggal di Jakarta dan setelah kapalnya mahu belayar, dia pulang semula menaiki pes4wat itu,” kata ayahnya lagi.

Aku Selalu Berdoa Dan Berharap Allah Satukan Kita – Kekasih Pramugari Li0n Air Luah Kesedihan


Pasukan mencari dan penyelamat Indonesia mengesahkan tiada m4ngsa yang selamat dalam n4has pes4wat tambang murah Li0n Air yang terhmpas di perairan Karawang, Jakarta Utara. Sehingga kini sudah 7 m4yat ditemui dan proses bed4h siasat akan dilakukan bermula 7 pagi esok.

Sementara itu di med1a sos1al gambar dan informasi terbaru tentang proses menyelamat terus dikongsi oleh orang ramai. Antara yang menarik perhatian ialah status seorang jejaka, kekasih pramgari Li0n Air yang dipercayai berada dalam n4has peswat itu.

Setiap sujud doakan kamu

Post a Comment

0 Comments