Ramai bengang dengan 'YB samseng', ini jawapan Adun dilabel kurang ajar

Ramai bengang dengan 'YB samseng', ini jawapan Adun dilabel kurang ajar

Ramai bengang dengan 'YB samseng', ini jawapan Adun dilabel kurang ajar

PERLAKUAN Exco Melaka, Norhizam Hassan Baktee terhadap beberapa penduduk kampung berhubung isu penutupan jalan di Taman Akasia, Melaka pagi Selasa mengundang kemarahan netizen.

Rata-rata mengecam cara Norhizam menyelesaikan aduan yang dikemukakan rakyat kerana dianggap kasar dan tidak berhemah.

Bagaimanapun Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pengkalan Batu itu berkata beliau perlu bertindak tegas kerana isu yang dibangkitkan membabitkan keselamatan rakyat.
"Penduduk Taman Akasia bantah kerana penduduk kampung jadikan laluan di hadapan rumah mereka sebagai alternatif.

"Ia membahayakan mereka...buka pintu rumah sahaja sudah seperti jalan raya," katanya ketika dihubungi mStar Online pada Selasa.

Selain itu wakil rakyat DAP itu berkata dia bukanlah samseng seperti didakwa.
"Saya malas nak layan orang yang tak sekolah, dia terlebih dahulu bercakap kasar dengan saya.

"Dia mengherdik saya, menunjal-nunjal di hadapan saya. Dia ingat saya ni siapa? Kalau nak cakap dengan saya, biarlah beradab," katanya.

Sebelum ini pada 29 Ogos lalu Norhizam pernah mengundang kemarahan netizen apabila menyerbu tempat simpanan baja orang kampung selain mendakwa mereka menyorok dan menyimpan baja subsidi.

Menurut Norhizam, klip video berkenaan ditularkan beberapa individu di laman sosial sehingga mengundang kemarahan masyarakat, malah lebih teruk dilabel sebagai 'YB samseng'.

Mstar


Tak Apalah,,Video Pun Sudah Tular

MELAKA TENGAH - Exco Pertanian, Pembangunan Usahawan dan Industri Asas Tani Melaka, Norhizam Hassan Baktee yang juga Adun kawasan Pengkalan Batu menganggap visual pertengkaran mulut antara beliau dengan penduduk Kampung Bukit Nibong sengaja disebarkan pihak tertentu untuk mengambarkan keburukan dirinya.

Dakwa beliau yang hadir pada jam 8.45 pagi tadi di taman berkenaan, apa yang tersebar di laman sosial menerusi video berkenaan adalah sebahagian dari babak pertengkaran terbabit sementara selebihnya adalah fakta sebenar berhubung penutupan jalan berkenaan yang tidak disebarkan.


"Belum selesai saya berjabat tangan dengan semua yang ada di lokasi kejadian, sekumpulan individu bertubi-tubi menyerang dan menyoal saya dengan soalan-soalan panas. Namun, ia tidak menjadi masalah pada saya untuk menjawab.

"Yang disebarkan hanyalah sisi buruk saya, sisi saya mendengar atau membantu penduduk kampung tidak pula disebarkan, tidak mengapalah. Saya terima dan akur kerana saya sedia maklum, itulah sifat sebenar manusia yang lebih terarah menggali keburukan berbanding mengangkat kebaikan," katanya.

Jelasnya, beliau tidak mampu menghalang mana-mana pihak untuk tidak menyebarkan video berkenaan yang dipercayai sudah menjadi tular.

"Saya berkhidmat untuk semua masyarakat Dun Pengkalan Batu tanpa mengira apa juga parti politik kerana pada saya ketika ini adalah masa untuk saya bekerja dan bukan untuk berpolitik.


"Apabila dituduh saya bersandiwara dan bermain politik dalam penyelesaian kemelut ini, ia amat mengecewakan saya," katanya. - Sinar Harian

Post a Comment

0 Comments