Best Information

Breaking

Wednesday, 11 July 2018

Ako Mustapha sudah jauh berubah,tak macam dulu lagi

Ako Mustapha sudah jauh berubah,tak macam dulu lagi



KELIBAT pelakon Ako Mustapha ketika menghadiri rumah terbuka saluran Astro Warna pada Isnin lalu hampir tidak dikenali gara-gara perubahan fizikalnya yang begitu ketara.

Bercakap mengenai perubahannya itu, Ako, 46, berkata, ia adalah hasil ketegasan daripada isterinya, Kartina Abdullah sejak dua tahun lalu yang mahu dia bersenam dan mengamalkan diet demi kesihatannya.

Jelas Ako atau Muhaizad Ahmad Mustapha, sebelum ini berat badannya mencecah 90 kilogram namun berjaya menurunkan angka itu kepada 70 kilogram sahaja.

"Ada orang ingat perubahan saya ini mendadak sebaliknya ia usaha yang memakan masa dua tahun untuk mengurangkan 20 kilogram!




Ako bersama isteri, Kartina Abdullah. 

"Ini semua hasil ketegasan isteri saya yang mahu saya menurunkan berat badan dan mengamalkan gaya hidup serta pemakanan sihat.

"Kebiasaannya dia akan pantau apa yang saya makan dan paksa saya bersenam... Apa dilakukan semuanya untuk kesihatan saya," katanya kepada mStar Online.

Tambah Ako lagi, perubahan fizikalnya itu juga dilakukan demi kerjayanya sebagai pelakon agar tampak lebih baik dalam kamera.



Ako kini lebih banyak menumpukan kepada kerja dibelakang tabir.

Bercakap mengenai perkembangan terbaharunya, Ako mengakui dia kini sudah jarang berlakon kerana lebih selesa bekerja di belakang tabir.

Katanya lagi, sejak beberapa tahun kebelakangan ini dia lebih banyak bertindak sebagai produser menerbitkan program televisyen dan ia memberi kepuasan kepadanya.

"Tawaran berlakon masih ada cuma adakalanya saya tolak sebab kebanyakan watak diberikan sama sahaja... Jika ada yang benar-benar menarik perhatian saya terima.

"Sekarang saya banyak terlibat di belakang tabir, meneribtkan program televisyen selain ada bisnes lain," ujarnya.

Perbezaan bentuk fizikal Ako Mustapha dahulu (kanan) dan terkini yang berjaya mengurangkan berat badannya sebanyak 20 kilogram dalam masa dua tahun.

terimakasih sudi like

No comments: