Namewee Pergi Surau , Lihat Apa Dia Lakukan Di Sana Buat Ramai Respek!

Namewee Pergi Surau , Lihat Apa Dia Lakukan Di Sana Buat Ramai Respek!

Namewee Pergi Surau , Lihat Apa Dia Lakukan Di Sana Buat Ramai Respek! 
 Namewee telah datang ke sebuah surau di Ampang untuk tujuan penggambaran, dan dalam video lawatannya itu, dia telah melakukan sesuatu yang buat ramai netizen respek.
Doakan agar Allah buka pintu hati Namewee agar satu hari nanti dia memeluk Islam.

“Hello, Saya Namewee, Selamat bulan puasa kepada semua umat Islam. Sekarang saya berada di sebuah surau di Ampang.”
“Hari ini kami ada surat kebenaran di sini, boleh buat penggambaran. Tak ada masalah.”
“Sebelum kita masuk, kita harus cuci tangan cuci muka cuci kaki. Sekarang saya buat contoh. Kalau ada orang Cina orang Mat Salleh, orang putih, orang hitam, orang oren, orang tomato yang hendak masuk, pastikan anda ikut saya.”
Kemudian Namewee menunjukkan cara membersihkan muka, tangan dan kaki.
Katanya lagi, “kalau ada yang tersalah, tolong tunjukkan. Saya buat contoh kepada mereka yang bukan Muslim saja”
Kemudian dia masuk ke surau.
“Sekarang saya ada surat kebenaran untuk masuk, tak ada apa-apa masalah kan?”
“Saya semua sudah cuci, dan masuk ke sini, saya mempunyai hati yang menghormati. Tolong jangan tangkap saya”
“Kita lawat sekitar kawasan ini, Malaysia adalah negara yang berbilang kaum, asalkan kita saling hormat-menghormati, saya rasa tiada mana-mana kawasan yang tidak boleh kita lawati. Saya berharap dengan adanya kerajaan yang baru, masyarakat Malaysia dan hubungan sesama agama akan jadi lebih terbuka”
“Di sini saya ingin mengucapkan selamat berpuasa dan juga Selamat Hari Raya Aidilfitri pada semua umat Islam di Malaysia
“Hello, I’m Namewee, Happy month of fasting to all Muslims. I’m now in a surau in Ampang.”
“We have authorization letter with us today to do shooting. No problem.”
“Before we go in, we have to wash our hands face and legs. I’ll demonstrate to you. If there’re Chinese or Westerners, whites, blacks, oranges, or tomatoman who wants to go in. Please follow my steps.”
Then he demonstrates the wash.
He says “if there’s something wrong, please show me, I’m showing the way to those who’re not Muslim”
Then he goes into the Surau.
“I have these authorization letter with me, there wont be any issue right?”
“I’ve washed everything before I come in, I have a heart that shows respect to others. Please don’t catch me”
“We have visited around, Malaysia is multicultural country, as long as we respect each other, I dont think there’s any places which we are not allowed to visit. I hope that with the new government, society of Malaysia and the relationship between religions become more open”
“I would like to wish a happy fasting and also Selamat Hari Raya Aidilfitri to all muslims in Malaysia”
Video Namewee Pergi Surau Lagi

Post a Comment

0 Comments