Saturday, 1 July 2017

Pelajar Lelaki Dibuli Makan TAHI Bangkitkan Kemarahan Pengguna Media Sosial!!!

loading...
Satu insiden buli yang sangat menyedihkan dan ianya mencetuskan kejutan dan kemarahan di seluruh media sosial China minggu ini selepas video yang menunjukkan seorang pelajar yang disuruh untuk makan najis oleh rakan-rakannya.


Dalam video yang tidak menyenangkan itu, pelajar lelaki itu disuruh mengutip najis dari mangkuk tandas dan memasukkannya ke dalam mulutnya dengan menjilat jari-jarinya dua kali sementara pelajar lain melihatnya.

Video itu dirakamkan di Yanqing No.2 Sekolah Menengah Beijing. Menurut polis, tujuh pelajar membuli mangsa dengan memeras ugut duitnya lebih daripada 100 yuan, menderanya secara fizikal dan kemudian menyuruhnya makan najis.

Apa yang lebih teruk, pelajar itu kemudiannya dilaporkan mengalami polio. Klip itu telah membakar kemarahan pengguna media sosial dan netizens menyeru hukuman yang lebih berat dikenakan kepada pembuli kerana membuli, terutamanya selepas hukuman untuk tujuh pelaku diumumkan. Lima pelajar diberi “Amaran keras” dan beberapa hukuman lain yang dilihat tidak setimpal dengan apa yang mereka lakukan.






Sementara itu, dua pelajar tidak dihukum oleh sekolah kerana usia muda mereka, dengan pihak pentadbiran sekolah menyerahkan kepada ibu bapa untuk mendisiplinkan anak-anak mereka dengan tegas.
loading...
kongsikan artikel ini

0 comments: