Saturday, 8 July 2017

Di Tanya Tentang Malam Pert@ma ,Jawapan Nenek Rohaya Buat Suami Remajanya Mati Kutu

loading...
Di Tanya Tentang Malam Pert@ma ,Jawapan Nenek Rohaya Buat Suami Remajanya Mati Kutu

Setelah rasmi mejadi suami isteri, tentunya momen malam pertama tidak boleh dilupakan oleh Selamat, lelaki berusia 16 tahun yang berkahwin dengan Rohaya, nenek berusia 71 tahun. 

Seperti yang dialami oleh pasangan yang berbeza usia 55 tahun. Perkahwinan tersebut berlaku di Kabupaten Ogan Komering Ulu, Provinsi Sumatera Selatan, Minggu (2/7/2017).

Apabila ditanya soal malam pert4ma kelihatan kedua-duanya saling memberikan isyarat.

Mendengar pertanyaan tersebut Rohaya kelihatan malu-malu. 

Sementara Selamat tampak menjawab soalan tersebut dengan nada santai. 

"Belum melakukan" jawab Selamat. 

Mendengar jawaban tersebut, Rohaya pun terus beraksi. 

"Belum, dia (Selamat) takut sakit" jawab Rohaya sambil memandang Selamat. 

Selamat mengaku jatuh cinta kepada Rohaya sejak 3 tahun terakhir. Atas dasar cinta yang membara dari pasangan ini, penduduk kampung yang dipimpin oleh Ketua Kampung Karangendah Kecamatan Lengkiti melakukan musyawarah untuk mencari jalan keluarnya. 

Akhirnya penduduk kampung sepakat untuk mengadakan perkahwinan keduanya. Saat ijab kabul, Selamat berjaya mengucapkan ikrar ijab kabul dengan lancar. 

Tanpa ragu-ragu, dia berkata ikrar tersebut dengan suara lantang. 

Sewaktu ijab kabul dilaksanakan, tampak Wali dari mempelai perempuan atas nama Rauf, memberi wali berwakil kepada P3N Ibnu Hajar.

Setelah dinyatakan sah, para penduduk kampung yang menyaksikan perkahwinan tersebut bersorak beramai-ramai seperti menonton perlawanan bola sepak. 

Setelah semua saksi mengatakan sah, Selamat kelihatan terharu sehingga menitiskan air mata. Banyak penduduk ikut sama menyaksikan perkahwinan sepasang pengantin berbeza usia ini. Meski berlangsung sederhana, perarakan perkahwinan berlangsung tanpa masalah.
loading...
kongsikan artikel ini

0 comments: