Monday, 3 April 2017

Misteri Tangga Berjalan Sendiri Masih Belum Terjawab

loading...
Loading...
Misteri Tangga Berjalan Sendiri Masih Belum Terjawab

PETALING JAYA: Seorang kakitangan TNB di Stesyen Janakuasa Manjung dikatakan berjaya merakam kejadian pelik apabila tangga yang bergerak sendirian.
Kejadian dikatakan berlaku sekitar jam 2 petang, bebeberapa hari lalu.
Dalam rakaman itu ia menunjukkan tangga itu seperti diheret ke arah depan di sebuah laluan pejalan kaki di premis berkenaan.
Ia kemudian dimuat naik dan dikongsi di laman Facebook Friends of PDRM.
“Rakaman pukul 2ptg tdi d janakuasa TNB Manjung oleh pkerja TNB. Rakaman d bhentikn kerana mereka ktakutan,” tulis status yang dimuat naik.
Bagaimanapun salah seorang pemilik akaun Facebook menafikan kejadian itu berlaku di stesyen janakuasa berkenaan.
“Maaf smua kejadian ni bkan d tnb..ni ibarat lmbu punya susu..sapi dpt nama. Dr staf tnb.sapa yg msuk n tulis gambar ni..agak2 la nak menipu, “tulis Rai Sha.

Misteri Tangga Berjalan Sendiri di Proyek Bangunan Ini Belum Terjawab

Ada tangga yang jalan sendiri terekam video. Konon seorang satpam yang merekam dan melihat kejadian misterius itu jatuh pingsan. Hingga kini misteri tangga jalan sendiri itu belum terjawab.

Video tangga jalan sendiri diunggah di youtube oleh akun bernama Muhammad Kayat tanggal 10 Mei 2016.
Tertulis "Tolong diperhatikan yang jelas aneh tapi nyata. Tangga bisa berjalan sendiri di proyek Jalan Senopati. Menurut info, satpam yang merekam sampai pingsan.." Demikian Pernyataan Muhammad Kayat di akun facebooknya.
Sudah tiga bulan sejak video itu diunggah, belum ada keterangan penjelasan bagaimana tangga itu bisa berjalan sendiri. Tangga empat kaki itu melangkah seperti kaki sapi menapaki lantai di bangunan di Jalan Senopati. Entah di kota mana misteri itu terjadi. Namun dalam video tersebut tak ada kelihatan tali atau tenaga penggerak yang memberi energi terhadap tangga aluminium. (*)
Menurut info tangga ini berada disalah satu proyek dijalan senopati jakarta pic.twitter.com/wzBFucEHoR

No comments:

Loading...